Що робити споживачу при придбанні ним неякісного товару?

При виявленні протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, у порядку і у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  •  безоплатного усунення недоліків товару у розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

При виявленні протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли із вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, у порядку і у строки, що встановлені законодавством, і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору і має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  •  розірвання договору і повернення сплаченої за товар грошової суми;
  •  вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, із числа наявних у продавця (виробника), товар.

Для реалізації свого права вам необхідно звернутись до продавця із вимогою про усунення вказаного недоліку. Звернутись до продавця ви маєте право:

  1.  Усно (бажано у присутності свідків).
  2.  Письмово викласти своє звернення (у формі заяви або претензії) – у зверненні слід зазначити: дату купівлі товару, наявність розрахункового документа, що підтверджує факт купівлі-продажу, описати дефект, що проявився і викласти свою вимогу відповідно до законодавства України.

Заява складається у двох примірниках, один залишається у продавця, другий – у покупця. На другому примірнику робиться відмітка продавцем про дату отримання і ставиться П.І.Б. і підпис уповноваженої особи (реєстрація заяви).
Якщо продавці відмовляються прийняти заяву, її необхідно відправити поштою рекомендованим листом із повідомленням і описанням того, що вкладено у поштовий конверт.
Вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, із позначкою про дату продажу.Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, із позначкою про дату продажу. Вимоги споживача, передбачені статтею 8 Закону “Про захист прав споживачів”, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *