Що робити , якщо банк не спроможний виконати свої забовязання ?

Що робити , якщо банк не спроможний виконати свої забовязання ?

На законодавчому рівні закріплене право вкладників отримати компенсацію через Фонд гарантування вкладів . /www.fg.org.ua/

Діяльність цього фонду розпочинається тоді, коли Національний банк відкликає ліцензію у банка , і оголошує про його ліквідацію . У цьому випадку ліквідатор призначений Нацбанком складає реєстри кредиторів та передає ці списки до Фонду гарантування вкладів .

Після цього фонд гарантування вкладів протягом 20 днів повинен передати ці списки банку – партнеру теж члену фонду з тим щоб цей банк провів необхідні виплати. На сьогоднішній день сума виплат складає 150 тис грн.

Станом на початок червня Фонд здійнює виплати відшкодування вкладникам банків:

ВАТ КБ “Іпобанк”
ВАТ “Селянський комерційний банк “Дністер”
ВАТ Банк “БІГ Енергія”
АКБ “Трансбанк”
ТОВ КБ “АРМА”
ТОВ “Український промисловий банк”
“КБ “Українська фінансова група”
“АКБ “Східно-Європейський банк”
“АБ “Банк регіонального розвитку”
“ВАТ “КБ “Національний стандарт”
“АКБ “Європейський”
“ВАТ “АКБ “Одеса-Банк”
“ВАТ “Комерційний банк “Причорномор’я”
“ВАТ “Європейський банк розвитку та заощаджень”

Умови гарантування

Кожному вкладнику учасників Фонду гарантується відшкодування коштів за вкладами, включаючи відсотки, у розмірі загальної суми вкладів, але не більше визначеної чинним законодавством України гарантованої суми. Вклади фізичних осіб, залучені банком, філією іноземного банку до моменту переведення його до категорії тимчасових учасників гарантуються Фондом. Вклади, залучені банком, філією іноземного банку після переведення його до категорії тимчасових учасників не гарантуються Фондом.
Учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду можуть бути банки та філії іноземних банків. Інші види фінансово-кредитних установ не є учасниками Фонду. Фонд гарантує кошти в готівковій або безготівковій формі у валюті України або в іноземній валюті, розміщені Вами на договірних засадах на іменних рахунках в учаснику (тимчасовому учаснику) Фонду чи залучені таким банком у формі випуску іменних ощадних сертифікатів.
Виплати гарантованої суми здійснюються Фондом у національній валюті України. Фонд не гарантує відшкодування за вкладами, які розміщені на рахунках фізичних осіб-підприємців.

Вклади гарантуються окремо у кожному із учасників Фонду. У разі розміщення декількох вкладів в одному банку, філії іноземного банку, гарантується сума усіх вкладів, але не більше гарантованої суми.

На сьогоднішній день до Реєстру Фонду включені:
171 – учасникiв та 4 – тимчасові учасники

Загальна сума коштів, що акумульовані Фондом, станом на 1 травня 2010р. складає 2 792 млн. грн.

Фонд здійснює виплати гарантованих сум відшкодувань за вкладами протягом трьох місяців з дня призначення ліквідатора банку.
Фонд повідомляє вкладників через офіційні засоби масової інформації про порядок виплат гарантованої суми відшкодування: початок та періоди виплат, назву банку-агента Фонду, через який здійснюються виплати. В цей період вкладники звертаються безпосередньо до банку-агента.
Для отримання гарантованої суми відшкодування у банку-агенті вкладникам потрібно пред’явити:
– паспорт або документ, що його замінює;
– довідку органу державної податкової служби про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи – платника податку.
Вкладники, які з будь-яких причин не встигли отримати належні їм кошти протягом зазначених трьох місяців, необхідно звернутися до Фонду (01034, м. Київ, вул. Ярославів Вал,32а) та надати:
– заяву довільної форми про виплату гарантованої суми відшкодування з зазначенням фактичного місця проживання, особистим підписом та датою;
– копію паспорту або документу, що засвідчує особу;
– копію довідки органу державної податкової служби про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи – платника податку (резидента).
Якщо відшкодування виплачується іншим особам за свідоцтвом на право про спадщину, то спадкоємець подає до Фонду:

– заяву довільної форми про виплату гарантованої суми відшкодування з зазначенням прізвища, імені, по батькові особи, яка відкривала рахунок, фактичного місця проживання та особистим підписом спадкоємця, а також датою;

-нотаріально завірену копію свідоцтва про право на спадщину.

Якщо відшкодування отримується іншими особами за довіреністю, до Фонду подаються такі документи:
– заява власника вкладу довільної форми про виплату гарантованої суми відшкодування довіреній особі з зазначенням фактичного місця проживання та особистим підписом власника вкладу, а також датою;

-нотаріально завірену копію довіреності на отримання коштів;
– копії документів довірителя (власника вкладу) та довіреної особи: паспортів (1,2,11 стор.) або документів, що засвідчують особу; довідок органу державної податкової служби про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи – платника податку (резидента).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *